Laten de vermoeide ogen van uw klanten weer frisser aanvoelen na het dragen van contactlenzen.
De nieuwe generatie wil niet kiezen tussen contactlenzen of brillenglazen – ze kiezen voor beide. ZEISS EnergizeMe brillenglazen zijn speciaal gemaakt als ondersteuning voor uw klanten die contactlenzen dragen, zodat ze ook een bril kunnen blijven dragen.
ZEISS EnergizeMe unifocale brillenglazen hebben een kleine additie om contactlensdragers te helpen hun ogen te laten ontspannen.
ZEISS EnergizeMe Unifocaal
Digitale brillenglazen
ZEISS EnergizeMe digitale brillenglazen zijn de perfecte aanvulling voor uw klanten in de leeftijdsgroep tussen unifocaal en multifocaal, die iets meer hulp nodig hebben om hun ogen te ontspannen.
ZEISS EnergizeMe Digital brillenglazen
Multifocale brillenglazen
ZEISS EnergizeMe multifocale brillenglazen zijn ontwikkeld voor uw presbyopische klanten die contactlenzen dragen maar van tijd tot tijd ook willen overschakelen op brillenglazen. Ze hebben een evenwichtige leeszone en een naadloze verdeling van de vergroting om comfortabel zicht te garanderen.
ZEISS EnergizeMe Multifocaal
Waarom heeft ZEISS de EnergizeMe brillenglazen ontwikkeld?
Een innovatieve, unieke brillenglasoplossing, speciaal voor de behoeften van uw klanten die contactlenzen dragen.
> 65%
van de contactlensdragers draagt dagelijks een bril.1
5 x
Contactlensdragers hebben 5 keer meer last van droge ogen.2
125 Miljoen
mensen wereldwijd dragen contactlenzen om gewone zichtproblemen te corrigeren.3
Uw klanten die contactlenzen dragen hebben unieke visuele behoeften.
Bij veelvuldig gebruik van contactlenzen kan de gebruiker last krijgen van ongemakken. Veel symptomen zijn vergelijkbaar met digitale oogvermoeidheid.
Aangenomen mag worden dat het gebruik van contactlenzen gedurende een langere periode dan voorgeschreven, in combinatie met een intensief gebruik van digitale apparatuur, vermoeidheid van de ogen, stress en ongemak zal verergeren.
Conventionele brillenglazen zijn niet gemaakt om verfrissing te geven na het langdurig dragen van contactlenzen.
Uniek ontworpen brillenglazen om de ogen van uw klanten te verfrissen na het dragen van contactlenzen.
ZEISS EnergizeMe brillenglazen zijn een unieke combinatie van een nieuw glasontwerp, innovatieve technologie en een hoogwaardige coating om vermoeide ogen te helpen ontspannen en verdere vermoeidheid van de ogen door het gebruik van digitale apparaten te voorkomen.
De ZEISS EnergizeMe brillenglazen zijn gebaseerd op drie pijlers:
Een speciaal ontwerp, geoptimaliseerd voor de specifieke zichtpatronen van contactlensdragers, waardoor de ogen minder moe aanvoelen na het uitnemen van de contactlenzen.
Het weerspiegelt het opzettelijke en wisselende visuele gedrag van de klant, waarbij de beweging van hoofd en ogen in evenwicht wordt gebracht.
Zo kunnen hun ogen gemakkelijk tussen verschillende afstanden bewegen, wat een breed en ontspannen zicht oplevert.
De verdeling van de onscherpe zones is bedoeld om de overgang van contactlenzen naar een bril te vergemakkelijken.
Digital Inside® Technology van ZEISS
Ontwikkeld en geïntegreerd in ZEISS EnergizeMe brillenglazen voor gebruik van digitale apparaten met een kortere leesafstand (35 cm). De leeszone is geoptimaliseerd zodat gedrukte media en digitale apparaten moeiteloos kunnen worden bekeken. Ook worden de symptomen verlicht waarvan veel klanten melding maken bij het lezen op korte afstand.
Dit zorgt voor:
Stressvrij en scherp zicht, zowel voor gedrukte media als digitale apparaten.
Minder symptomen van schermmoeheid.
Betere dynamische kijkervaring.
BlueGuard® brillenglasmateriaal
ZEISS BlueGuard voorkomt waargenomen “digitale verblinding” en verdere belasting van de ogen, veroorzaakt door blauw licht afkomstig van beeldschermen en kunstmatige lichtbronnen. Doordat de blauw licht blokkerende eigenschappen ingebed zijn in het BlueGuard glasmateriaal, zijn de glazen beschikbaar in combinatie met DuraVision Platinum. Dit voorkomt een blauwpaarse restreflectie en zorgt voor een betere esthetiek.
De belangrijkste voordelen voor contactlensdragers zijn:
Verhoogt het comfort van de ogen van de klant en vermindert de symptomen van schermmoeheid en droge ogen.
Verbetert de visuele ervaring voor de klant bij het werken op digitale apparaten.
Vermindert waargenomen verblinding.
Speciaal ontworpen voor en getest op contactlensdragers.
Marktonderzoek wijst uit dat de klanten zeer tevreden zijn.
92 %
Vertrouwd door dragers, 92 % van de testers zegt frisse ogen te hebben met ZEISS EnergizeMe brillenglazen.4
66 %
Bijna 2 op de 3 contactlensdragers die ZEISS EnergizeMe glazen hebben geprobeerd, verkiezen deze boven andere brillenglazen.5
85 %
Marktonderzoek toont aan dat 85 % van de opticiens van plan is ZEISS EnergizeMe brillenglazen te verkopen. 6
ZEISS EnergizeMe is uniek op de markt. Het product is zeer gemakkelijk aan te passen en biedt een merkbaar verschil met conventionele brillenglazen.
Deze brillenglazen zijn speciaal ontworpen voor klanten die contactlenzen dragen en toch een nauwkeurig zicht, een breed gezichtsveld en verfrissing voor de ogen nodig hebben na het dragen van contactlenzen.
ZEISS BlueGuard
Standaard blauw licht bescherming bij alle ZEISS EnergizeMe brillenglazen, dankzij ZEISS BlueGuard. Dit brillenglastype vermindert het aantal reflecties en de hoeveelheid blauw licht wat door het glas wordt doorgelaten, voor meer comfort voor de klant tijdens gebruik van digitale schermen.
ZEISS Digital Inside Technology
ZEISS Digital Inside Technology zorgt voor ontspannen en scherper zicht bij veelvuldig gebruik van digitale apparaten. Dankzij de snelle overgang naar de nabijzone kunnen klanten met minimale hoofd-/oogbewegingen naar hun digitale apparaten kijken.
ZEISS UVProtect Technology
Een hoger niveau van UV-bescherming, waardoor heldere ZEISS brillenglazen schadelijke UV-stralen tot 400 nm kunnen blokkeren. Dit is dezelfde mate van UV-bescherming als hoogwaardige zonnebrillen bieden.
Inhoud van derden geblokkeerd
De videospeler is geblokkeerd vanwege uw trackingvoorkeuren. Om de instellingen te wijzigen en de video af te spelen, dient u op de onderstaande knop te klikken en in te stemmen met het gebruik van "functionele" trackingtechnologieën.
A Aslam. Contact lenses and spectacles: a winning combination. Optician 2013; 246:6425-26.
2
K Dumbleton, B Caffery, M Dogru et al. The TFOS International Workshop on Contact Lens Discomfort: Report of the Subcommittee on Epidemiology. Invest Ophthalmol Vis Sci. 2013;54:TFOS183-TFOS203
3
Morgan, P et al (2013). International Contact Lens Prescribing in 2012. Contact Lens Spectrum. www.clspectrum.com/articleviewer.aspx?articleID=107854
4
Claims van extern onderzoek van ZEISS onder 130 klanten en 14 oogspecialisten in ES, 2016. Consumentenacceptatietest.
5
Claims van extern onderzoek van ZEISS onder 130 klanten en 14 oogspecialisten in ES, 2016. Consumentenacceptatietest.
6
Claims van algemeen onderzoek van ZEISS bij 2400 contactlensdragers 40 oogspecialisten in 4 landen, 2015.