ZEISS VOOR OOGZORGPROFESSIONALS

ZEISS Vision Care Uw partner – vandaag en morgen.

ZEISS Vision Care in een oogopslag

ZEISS Vision Care ontwikkelt en produceert uitzonderlijke technologische instrumenten en producten die oplossingen bieden voor de gehele optische waardeketen. Dit omvat de ontwikkeling, productie en distributie van hoogwaardige brillenglazen, diagnostische instrumenten en holistische bedrijfsoplossingen. Alles wat we doen is gericht op het duurzame succes van onze klanten en het helpen van mensen over de hele wereld om hen de wereld te laten zien in al haar details en magie.

Hoofdkantoor
Aalen, Duitsland

Bedrijfsstructuur
De strategische businessunit is volledig toegewijd aan de ZEISS Group en het ZEISS Consumer Markets segment.

Locaties

  • Onderzoekslocaties in Duitsland en Australië.
  • Wereldwijde  Rx laberatoria, productie van meekleurende, half afgewerkte, standaard- en zonnebrilglazen in Amerika, Europa en Azië.
  • Regionale  Rx  laberatoria op alle continenten.
  • Wereldwijde  distributiecentra in de VS, Duitsland, Mexico, China en Hongarije.
  • Regionale distributiecentra op alle continenten.
  • Regionale en lokale bezorgcentra in meer dan 50 landen.

Feiten en cijfers

  • 2000

    ZEISS klanten op de Seeing Beyond Convention in 2019.

  • >200

    Vision Centers in handen van en succesvol beheerd door klanten.

  • 400 nm

    UV-bescherming in heldere brillenglazen voor meer klantvoordelen.

Creëer waarde voor vandaag

Alles wat we doen draait om het duurzame succes van onze klanten.

Uw ambitie is onze ambitie.

Het is een van de meest belangrijke doelen van ZEISS om langetermijnsamenwerkingen op te bouwen. We willen u, de oogzorgprofessional, beter leren kennen. Omdat uw behoeften, die van uw klanten en hoe u  zaken doet vorm geeft aan de ontwikkeling van onze producten en zakelijke oplossingen.

Al onze  producten en innovaties dienen het doel om ZEISS klanten – opticiens, klantengroepen, brillenmakers en optische ketens – succesvol te maken.

Hoogwaardige innovatie voor high-touch producten.

ZEISS is nieuwsgierig en inventief van aard en blijft vaste klanten uitdagen. Onze innovaties zijn gericht op de wensen en behoeften van de consument. We bieden relevante producten aan met tastbare voordelen voor de eindgebruiker en deze zijn makkelijk uit te leggen en te begrijpen.

Innovaties zoals ZEISS UVProtect Technology, ZEISS DriveSafe glazen, instrumenten en platformen zoals de ZEISS i.Profilerplus en apps zoals 'Mijn Kijkprofiel' hebben meerdere prijzen gewonnen – niet alleen voor design en technische uitmuntendheid, maar ook voor gebruiksvriendelijkheid.

Ons merk ZEISS

Perspectief vanaf het maanoppervlak naar de aarde.

Meer dan een logo.

We geloven oprecht dat het merk ZEISS kan functioneren als een differentiatiepunt tijdens  uw verkoopverhaal. Als pioneer op het gebied van wetenschappelijke optica en een sectorleider in al onze zakelijke segmenten daagt ZEISS de grenzen van de menselijke verbeelding al meer dan 175 jaar uit. Er zijn veel fascinerende verhalen verbonden aan ZEISS die de kenmerken van ons merk tot leven wekken terwijl we op weg zijn om de wereld op nieuwe manieren te inspireren.

Visualisatie van EUV-litografie

Toonaangevend.

EUV-litografie is de sleutel tot de nanotechnologie van de toekomst. De unieke Semiconductor Manufacturing Technology van ZEISS maakt het mogelijk, voor chipfabrikanten over de hele wereld, om projectstructuren die 4000 keer dunner zijn dan een haar te produceren. Deze steeds kleiner wordende en krachtigere microchips zijn de basis voor micro-elektronische innovaties die vandaag de dag in bijna elk technisch apparaat worden gebruikt.

Close-upweergave van Canadees biljet van $ 100,-., met daarbij o.a. een ZEISS microscoop.

Nauwkeurig.

Het ZEISS logo staat voor ongeëvenaarde precisie en wordt geassocieerd met experts in verschillende  vakgebieden over de hele wereld, waaronder meer dan 35 Nobelprijswinnaars.

Deze afbeelding van een Canadees biljet van $100,-. is een goede illustratie van dit statement. De microscoop die hier afgebeeld staat, met een onderzoeker in labjas, is gebaseerd op een Carl Zeiss Axioplan 2-imaging microscoop, die gebruikt wordt voor baanbrekend geneeskundig onderzoek. In dit geval staat deze voor Canada's langdurige inzet voor medisch onderzoek en innovatie. Ziet u het ZEISS logo?

Overzichtsfoto van de maan.

Inspirerend.

De ambitie  om een mens op de maan te zetten en deze veilig terug te laten keren naar de aarde werd werkelijkheid door de hulp van vele handen. ZEISS maakte ook deel uit van deze uitdaging. ZEISS cameralenzen, speciaal ontworpen voor gebruik in de ruimte, registreerden de iconische beelden van deze monumentale prestatie op 20 juli 1969.

De grenzen van wat er mogelijk leek waren nu opnieuw gedefinieerd met de foto's van een voetafdruk die symbool werd voor deze prestatie en foto's van de eerste aardopgang die wij konden zien – beelden die de mensheid voor vele generaties zouden inspireren.

Wist u dat deze camera's zich nog steeds op de maan bevinden?

Close-up van een pop met een ademmasker.

Openheid.

We streven naar een continue dialoog met onze klanten en zien onszelf als open, toegankelijke partners waar u contact mee kunt opnemen voor professionele ondersteuning. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking tussen Hossinger Kunststofftechnik en ZEISS Industrial Quality Solutions – die baby's helpt om zelf te ademen.

Zuurstofrijke lucht in de longen van een premature baby van 400 g pompen vereist nauwkeurige, miniscule apparaten. Het moet geproduceerd worden met de hoogste normen – daarom nam Hossinger contact met ons op voor hulp. DE ZEISS O-INSPECT werd geboren als resultaat. Deze technologie biedt Hossinger-metrologen en baby's van 400 g 'ruimte om te ademen'.

Partners in duurzaamheid

De stem van onze klanten zal de voornaamste stimulans blijven in de toekomst. Met een  wereldwijde investeringsstrategie blijft ZEISS significant investeren in het optimaliseren van onze infrastructuur. We zijn met name gericht op het versnellen van de digitalisering van het bedrijf om ervoor te zorgen dat we u producten en services kunnen bieden die u vereist en helpen u up-to-date te blijven.

ZEISS Vision Care teams in productontwikkeling, productie, logistiek, service, IT en verkoop werken samen om hulpbronnen te sparen. Zij bieden continu oogzorgoplossingen aan om mensen te helpen – ongeacht hun afkomst of financiële achtergrond – zie beter.

Oudere dame die een bril draagt.

Verantwoordelijk.

Als bedrijf dat door een stichting wordt beheerd, zijn verantwoordelijkheid en zakelijk succes al jaren lang onlosmakelijk verbonden bij ZEISS.

Het Aloka Vision-programma, opgezet door ZEISS, maakt brillen beschikbaar en betaalbaar in rurale gebieden in India waar weinig services beschikbaar zijn. Het programma is geen liefdadigheid, het is een duurzame, sociale onderneming die het onderliggende probleem aanpakt: gebrek aan oogzorginfrastructuur en oogzorgprofessionals. Door lokale bewoners te betrekken en trainen om oogtests te doen, biedt dit initiatief niet alleen duizenden mensen met beter zicht, maar tilt het ook hele gemeenschappen naar een hoger niveau.